W ramach programu Przestrzenie Sztuki Białystok zapraszamy na spektakl teatru tańca
Copy of Copy of NPC
15 lutego 2025, godz. 17.00
Białostocki Ośrodek Kultury / sala Forum, ul. Legionowa 5
bilety: 20 zł – do kupienia na https://www.bilety24.pl/teatr
Wyobraź sobie, że…
…dostajesz pracę w firmie.
Nikt nie pyta, nikt nie słucha. Robisz, co Ci każą, bez pytań, bez wątpliwości. Twój czas jest wyliczony.
Każdy ruch ma swój cel, ale czy to naprawdę Twój cel? Nie. Jesteś tłem, narzędziem.
Masz tylko wykonywać zadania, które ktoś wrzucił na tablicę.
Ctrl C > Ctrl V – Wszystko musi działać perfekcyjnie. Zero miejsca na błąd. Każda decyzja to kalkulacja, każdy ruch to ścieżka, którą ktoś dla Ciebie wyznaczył. Myślisz, że masz kontrolę? Coś dodajesz, coś poprawiasz, ale co to zmienia?
Nic.
__reboot_system%– Zostajesz trybikiem, trybem, elementem. Nie myślisz, tylko powtarzasz. Wkładasz jeden krok przed drugi, jak automat. Czujesz to? To moment, kiedy przestajesz być sobą, a stajesz się________
Co byś dał, żeby spróbować od zera?
Co byś dała, żeby poznać alternatywną wersję… siebie?
NPC (Wikipedia) – bohater niezależny (ang. non-player character, non- playable character, skracane do NPC) – w grach fabularnych i niektórych fabularnych grach komputerowych określenie każdej postaci, w którą nie wciela się żaden z graczy. Odgrywana jest ona przez mistrza gry lub program
NPC (Definicja słownika miejskiego) – zwykła, niewyróżniająca się osoba, zachowująca się tak samo jak inni, ale też ktoś, kto zachowuje się mechanicznie, dziwnie – jak postać z gry
Spektakl został wyprodukowany w Teatrze Rozbark, w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec 2024, a Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Twórcy:
OBSADA:
Jan Sarata – tancerz, aktor, choreograf, performer. Absolwent Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (AST Kraków) oraz kursów Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu. Współpracował z licznymi teatrami, m.in. Teatrem Kochanowskiego w Opolu („Burza”), Living Space Theatre („Karaluchy”) czy AST Kraków („Infantka Velázqueza”). Laureat Grand Prix Festiwalu Fama za spektakl „Linoleum”. Rezydent 9. Gdańskiego Festiwalu Tańca i Przestrzeni Sztuki Białystok. Autor performensów i choreograf spektakli dramatycznych, m.in. „Frankenstein” (Teatr Arlekin), „Fredro. Bardzo mi miło” (Teatr Papahema). Jego duet „Lazarki” prezentowano na Warsaw Dance Days. Tworzy projekty łączące teatr, taniec i sztuki wizualne.
Zuzanna Predygier – absolwentka Wydziału Teatru Tańca (AST Kraków) oraz Techniki Meisnera w Laboratorium Meisnera. Współtworzyła spektakle „Gloria” (Gdański Festiwal Tańca) i brała udział w performatywnych czytaniach, m.in. „Kościół Kobiet” (Instytut Grotowskiego). Debiutowała w filmie pełnometrażowym. Jako instruktor współpracuje z Laboratorium Meisnera. Uczestniczyła w teledyskach i etiudach filmowych. Jej twórczość łączy doświadczenie aktorskie i taneczne.
Piotr Stanek – aktor, tancerz, choreograf, pedagog. Absolwent Wydziału Teatru Tańca (AST Kraków). Współpracował m.in. z Leszkiem Bzdylem, Mariuszem Trelińskim, Kasią Minkowską. Laureat stypendium kulturalnego Województwa Zachodniopomorskiego. Tworzy autorskie projekty, m.in. spektakl solowy „Arizona”, „SONETY – wiek hipochondryka”. Uczy tańca współczesnego i realizuje projekty multidyscyplinarne.
Olga Bury – aktorka, tancerka, choreografka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca (AST Kraków). Współpracowała m.in. z Izabelą Chlewińską, Pawłem Gralą. Reżyserka spektakli „niesamowity świat OBŁOCZKA” i „SONETY – wiek hipochondryka”. Finalistka konkursu Papaya Young Directors. Autorka wizualizacji i trailerów. Jej działalność łączy teatr, taniec i multimedia.
CHOREOGRAFIA / REŻYSERIA:
Mateusz Wierzbicki – aktor, tancerz, choreograf. Absolwent Wydziału Teatru Tańca (AST Kraków) i Szkoły Aktorskiej Machulskich. Laureat wielu nagród, m.in. Grand Prix za spektakl „ZEN_IT”. Współtworzył spektakle „GLORIA” (Gdański Festiwal Tańca), „Sauna Evening” (OFF Polska). Występował w filmach krótkometrażowych i projektach teatralnych.
REŻYSERIA / DRAMATURGIA / PRODUCENT:
Jan Łuć – dramaturg, reżyser, producent. Absolwent PWSFTviT w Łodzi. Współpracował z Teatrem Narodowym, Starym Teatrem, Teatrem Ludowym. Reżyser spektakli „Refleksje”, „Limbo” i „Gangliony, Gangliony…”. Laureat nagród teatralnych i beneficjent projektów artystycznych, m.in. OFF Polska. Twórca instalacji i projektów dramaturgicznych w teatrze niezależnym.
REŻYSERIA DŹWIĘKU:
Piotr Klauza – reżyser dźwięku i wiolonczelista. Absolwent Wydziału Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Zespołu Szkół Muzycznych II stopnia im. Ignacego Paderewskiego w Białymstoku. Specjalizuje się w pracy nad projektami audiowizualnymi, teatralnymi i muzycznymi. Współpracował z liderami branży kreatywnej, m.in. Akson Studio, Warszawska Jesień, Wajda School and Studio, Gaumont, SoundDomain oraz Męskie Granie.
Producent – Fundacja Bez Kontekstu – wspiera rozwój innowacji w kulturze i sztuce, realizując projekty, które łączą różne dziedziny, wykorzystują nowe technologie i oferują odbiorcom unikalne doświadczenia artystyczne. Jej misja to przekraczanie tradycyjnych granic sztuki, wspieranie młodych twórców oraz rozwój kultury w Polsce i na arenie międzynarodowej. Fundacja specjalizuje się w produkcji spektakli teatralnych, performansów oraz przedstawień teatru tańca, często wykorzystując zaawansowane technologie dźwięku przestrzennego i immersyjnych form sztuki. Wśród jej produkcji znajdują się nagradzane projekty, takie jak monodram „Limbo”, spektakl „Prawdy za grosz”, czy eksperymentalne „Gangliony, Gangliony…”.
Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca