Uwaga!
Z przykrością informujemy, że z powodu nieprzewidzianej sytuacji Earl Thomas jest zmuszony odwołać planowaną na październik trasę koncertową, w związku z tym zaplanowany koncert w Klubie Fama również zostaje odwołany. Życzymy Earlowi dużo pomyślności!
Osoby, które kupiły bilety na koncert Earla Thomasa:
stacjonarnie w kasie – mogą je zwrócić udając się do kasy Kina Forum lub BOK/CLZ,
online – mogą je zwrócić kontaktując się z naszą kasą mailowo: kasa.forum@bok.bialystok.pl.
W razie pytań prosimy o kontakt: 85 746 13 20.
Starając się wypełnić muzyczną lukę, proponujemy Wam w tym samym terminie koncert fenomenalnego tria, na którego czele stoi utytułowany gitarzysta JONN DEL TORO RICHARDSON (Texas, USA).
___________________________________
W ramach naszego bluesowego cyklu Blues Fama wystąpi
EARL THOMAS
23 października 2024, godz. 19:00
Klub Fama, ul. Legionowa 5
bilety: 60 zł (przedsprzedaż) / 70 zł (w dniu koncertu) – do kupienia w kasach kina Forum i Centrum im. Ludwika Zamenhofa oraz na stronie bilety.bok.bialystok.pl
Nazwanie Earla Thomasa „wokalistą bluesowym” to trochę tak, jakby powiedzieć, że Coltrane był saksofonistą lub nazwać B.B. Kinga gitarzystą. Nie da się akuratnie opisać tej klasy artystów używając tak ograniczonego słownictwa. To artyści wymykający się kategoryzacji, ponieważ wychodzą poza ustalone ogólnie ramy. Dla reszty z nas instrument to kwestia stroików, strun, czy strun głosowych. Dla artystów tej klasy instrument jest przedłużeniem ich życia – namacalnym przejawem ich duszy.
EARL THOMAS ma imponujący instrument i wie jak zręcznie go używać. Ta umiejętność wokalna zrodziła się z czegoś więcej niż z klasycznego wykształcenia w college’u. Wywodzi się z przeszłości, z jego rodzinnych stron.
Urodził się w amerykańskim stanie Tennessee w muzycznej rodzinie. Jego matka była śpiewaczką gospel, a ojciec, choć w sercu był bluesmanem, służył w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych, aby utrzymać rodzinę. Rodzice zaszczepili i pielęgnowali w Earlu miłość do soulu, gospel i bluesa. Uczęszczając do międzynarodowych szkół miał jako nastolatek również kontakt z rock & rollem. Wszystkie te wpływy można usłyszeć dziś w jego muzyce, ale jego muzyczne korzenie sięgają głębiej; sięgają pól bawełny Południa USA – tych samych, z których wywodzili się Muddy Waters, BB King, Ike Turner, James Brown i wielu innych.
Dzięki ciężkiej pracy i kilku przypadkowym koneksjom Earl doświadczył chrztu bojowego jako artysta podczas przełomowego występu na Montreux Jazz Festival. Jego pierwszy album „Blue Not Blues” powstał w ramach szkolnego projektu. Z producentem Philipem C. Woottonem postanowili nagrać LP. “Znaleźliśmy książkę zatytułowaną Jak zrobić i sprzedać album autorstwa Dianne Sward Rappaport” – wspomina Earl. – “Postępowaliśmy zgodnie z instrukcjami od pierwszej strony pierwszego rozdziału aż do samego końca”.
Kopia albumu trafiła na biurko impresario-weterana Herba Cohena w wytwórni Bizarre Straight Records, która w efekcie natychmiast podpisała z Earlem kontrakt. Wkrótce potem pierwsza płyta Earla, zremasterowana i przepakowana, ukazała się ponownie, tym razem jako „Blue Not Blues”. Jak mówią, reszta jest historią…
W drodze na szczyt Earl występował w wielu miejscach przed niewiarygodnie różnorodną publicznością – od lokalnych amerykańskich klubów po europejskie festiwale bluesowe, rockowe i soulowe. Wykazał się też darem zręcznego pisania piosenek – jego kompozycje były wykonywane przez takich kultowych wykonawców, jak Etta James, Tom Jones i Solomon Burke. Earl wszędzie gdzie się pojawia, prezentuje swój unikalny styl, łączący blues rockowy soul i coś, czego nie da się zdefiniować. Wpływ Tiny Turner jest oczywisty, ale jest coś jeszcze… magia!