W ramach 39. Jesieni z Bluesem zapraszamy na koncert

COTTON WING (PL) / TREVOR BABAJACK DUO (UK) / ROBERT FINLEY (USA)

22 listopada 2024, godz. 18:00
Sala Forum, ul. Legionowa 5
bilet na koncert: 120 zł, karnet na cały festiwal: 350 zł – od 4 listopada, godz. 17:00 do kupienia w kasach Forum (ul. Legionowa 5) i Centrum im. Ludwika Zamenhofa (ul. Warszawska 19) oraz na stronie https://bilety.bok.bialystok.pl/

 

Cotton Wing

Trójmiejska formacja rhythm & bluesowa, która wygrała najważniejsze polskie konkursy bluesowe (m.in. Rawa Blues 2014, WaterBlues Festiwal 2013, Blues nad Bobrem 2011, Ogólnopolski Festiwal Bluesowy Nowa Sól 2013, Festiwal Bluesroads 2011 Kraków), była nominowana do International Blues Challenge Memphis T.N. USA, zagrała też setki koncertów w kraju i za granicą.
W 2015 roku zespół nagrał swój pierwszy, świetnie przyjęty zarówno przez fanów, jak i media album o zaczepnym tytule „Fishing & Processing”. W 2024 roku wydał kolejny autorski krążek – „Nothing but life”.
Lider formacji, Robert Tyszka, przez pięć lat mieszkał w Memphis w Stanach Zjednoczonych, gdzie zgłębiał tajniki bluesa i podpatrywał u źródeł, jak powstaje prawdziwy, szczery blues. Ma to zasadniczy wpływ na muzyczny styl i kierunek obrany przez trójmiejski kwartet. Muzycy nie zamykają się w typowych dwunastu taktach, uwzględniają w swoich poczynaniach muzykę gospel, stary, dobry soul, a także zaaranżowane parte wokalne.
Podczas festiwalu Cotton Wing zagra z udziałem wokalistek Joanny Knitter i Agaty Sierańskiej

Skład zespołu:
Robert Tyszka – wokal, harmonijka
Piotr Augustynowicz – gitara
Tomasz Nowik – bas
Adam Zagrodzki – perkusja
Michał Mantaj – klawisze, akordeon
Joanna Knitter – wokal
Agata Sierańska – wokal

Robert Tyszka – muzyk, wokalista, harmonijkarz oraz autor tekstów. Urodzony w Gdańsku, gdzie zaczynał swoją muzyczną przygodę. Grał i śpiewał w zespołach Canada oraz Canada Blues. W poszukiwaniu muzycznych fascynacji udał się do Memphis w Stanach Zjednoczonych gdzie zdobywał doświadczenie i szlify od muzyków grających w stolicy bluesa. Po pięcioletnim pobycie wrócił do Polski i reaktywował założony przed wyjazdem zespół Cotton Wing. Do składu zaprosił najlepszych muzyków bluesowych z Trójmiasta. Wokalista zespołu Mietek Blues Band.

Piotr Augustynowicz – gitarzysta, kompozytor, aranżer, muzyk sesyjny młodego pokolenia. Pochodzi z Mazur. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku na kierunku Jazz i Muzyka Rozrywkowa oraz Akademii Muzycznej w Katowicach na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa. Od najmłodszych lat związany z muzyką. Współpracował w wielu projektach w stylistykach od jazzu poprzez blues, rock, funk czy hip-hop (m.in. z Józefem Skrzekiem, Jerzym Filarem). Został wyróżniony na przeglądach m.in. przez Martynę Jakubowicz, Piotra Nalepę, Krzysztofa Misiaka, Krzysztofa „Dżawora” Jaworskiego (Harlem), Pawła Grzegorczyka (Hunter), Jurka Filara i Marka Wiernika. Występował dla TVP i na licznych festiwalach w Polsce i za granicą.

Adam Zagrodzki – perkusista. Współpracował z wieloma zespołami, m.in. Detko Band, Vokoolski, Zajazd, Made In Heaven. Laureat indywidualnych nagród na festiwalach Blues nad Bobrem, Solówka, Bluesroads. Występował na festiwalach jazzowych, m.in. Internationales Dixieland Festival Dresden, Hallevik Tradjazz Festival, Jazzwoche Burghausen, Old Jazz Meeting w Iławie, Sopot Molo Jazz Festival oraz na wielu festiwalach bluesowych. Współpracuje z Krystyną Durys, zespołem Cotton Wing, Riverboat Ramblers i Sanacja. Wziął udział w nagraniu płyt: „Krystyna Durys – Tribute To Ladies Of Jazz” (2016), „Fishing & Processing” (Cotton Wing, 2015), „Sanacja – Już taki ze mnie zimny drań” (2012), „Swing is my life” (Riverboat Ramblers Swing Orchestra, 2010), „Detko Band” (2008).

Tomasz Nowik – multiinstrumentalista związany z trójmiejską sceną muzyczną. Udziela się w wielu stylistykach, takich jak: jazz, elektronika, prog-rock, funk, free. Blues jest ukojeniem dla jego muzycznego ADHD. Zarówno ciasny pub jak i sala koncertowa filharmonii nie są mu obce.

Michał Mantaj – klawiszowiec i akordeonista związany głównie z muzyką folkową i rockową. Jego muzyczne zamiłowania dotyczą wielu z pozoru odmiennych gatunków: polskiej muzyki tradycyjnej, rock&rolla, rytmów bałkańskich, celtyckich czy szeroko pojętej muzyki afrykańskiej. Prywatnie zapalony podróżnik.

Agata Sierańska – wokalistka, nauczycielka śpiewu, hammondzistka, showmanka. Przez wiele lat związana z gdańskimi zespołami wokalnymi, m.in. z Chórem Kameralnym 441 Hz, Goldberg Vocal Ensemble i Polskim Chórem Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis, w którym była także solistką. Współtworzyła bigbeatowy zespół Marrakesh. Posiadaczka mocnego, charakterystycznego głosu. Nie uznaje kompromisów – muzyka zawsze musi brzmieć znakomicie!

Joanna Knitter – wokalistka, songwriterka, nauczycielka śpiewu, showmanka. Na stałe związana z Przemkiem Dyakowskim i jego swingowym Take it easy (w 2023 roku wydana została ich szósta płyta „Ludmiła”) oraz autorskim projektem Blues & Folk Connection (w marcu ukaże się ich czwarty krążek). Blues to jej życie i ukochana muzyka. Niezależnie, co śpiewa, zawsze przemyca tam bluesowe frazy, bo… Blues is the roots, wiadomo!

Trevor Babajack Duo

Trevor Babajack, nagrodzony w 2023 roku UK Blues Federation Award dla najlepszego artysty akustycznego w Wielkiej Brytanii, wykonuje oryginalny gatunek pozornie improwizowanej muzyki, na którą wielki wpływ ma jego pasja do wczesnego wiejskiego bluesa i rytmicznych afrykańskich korzeni.

Jego ekscytujący styl gry na gitarze slide, wielokrotnie nagradzana gra na harfie i komponowanie utworów zostały docenione przez fanów – poczynając od bywalców małych francuskich kawiarni, aż po słuchaczy Royal Albert Hall. Artysta jest gwiazdą festiwali bluesowych i rootsowych nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale i całej Europie. Jego koncerty zawsze są pełne poruszających, oryginalnych piosenek, które odzwierciedlają życie, pragnienia i rozczarowania. Te piosenki sprawią, że będziecie się głośno śmiać lub cichutko płakać, ale na pewno nie pozostawią Was obojętnymi i będziecie chcieli usłyszeć ich więcej!

Najnowszy album artysty, „Not Far To Go”, z udziałem The Babajack Trio, znalazł się na szczycie listy przebojów IBBA, był Albumem Miesiąca, można go było usłyszeć w Radio 2 i Radio 6.

Do Trevora Babjacka dołączył bardzo utalentowany, grający na cajonie Jesse Benns, który świetnie dopełnia energię Trevora, oczywiście z wyjątkiem solowych ballad, opowieści sercowych, które można zaśpiewać tylko w pojedynkę.

Robert Finley

Jest weteranem wojskowym i był wykwalifikowanym stolarzem do chwili, gdy prawie stracił wzrok w wieku 60 lat, co doprowadziło go w końcu do realizacji muzycznych marzeń!

Robert Finley przeżył rozwód, pożar domu, wypadek samochodowy oraz utratę pracy z powodu jaskry, która uczyniła go prawie niewidomym. Mimo to się nie poddał i postanowił zająć się muzyką. Artysta wierzy, że jego wzrok poprawił się dzięki sile modlitwy i to wiara pomogła mu skupić się na rozpoczęciu kariery muzycznej w wieku 60 lat: „Utrata wzroku dała mi odpowiednią perspektywę, abym mógł zobaczyć moje prawdziwe przeznaczenie”.

Jego kariera potoczyła się błyskawicznie. Jego pierwszy, wyprodukowany przez Dana Auerbacha album „Goin’ Platinum” (2017) spotkał się z dużym uznaniem krytyków, w tym Associated Press, która chwaliła talent Finleya do nadawania „wiarygodności każdej piosence”. Finley ze swoją trasą koncertową odwiedził ponad dziesięć krajów, a jego koncerty spotkały się z ciepłym przyjęciem, m.in. także ze strony „The New York Times”. Pojawił się w programie „PBS NewsHour”, a w konsekwencji został uczestnikiem telewizyjnego konkursu „America’s Got Talent” (sezon 2019), docierając do półfinału!

Urodził się w Winnsboro w 1953 roku, ale większość życia spędził w Bernice, małym miasteczku liczącym około 1600 mieszkańców, zaledwie trzydzieści mil od granicy z Arkansas. Po odbyciu służby wojskowej grał bluesa w juke joints i śpiewał gospel w kościołach w całym regionie, często mieszając te dwa style z południowym soulem, ciężkim rockiem, bagiennym popem, jazzem i wszystkim innym, co przyszło mu do głowy.
Drugi album Finleya, „Sharecropper’s Son” (2021), był inspirowany jego dzieciństwem, gdy nie chodził regularnie do szkoły i często pracował z rodziną na polu zbierając bawełnę. Było to przełomowe wydawnictwo, które przyniosło mu okładkę „SPIN Magazine”, „NPR Morning” i świetne recenzje.

W 2023 roku wydał albumy „Tell Everybody!” oraz „Black Bayou”. Występował jako headliner m.in. z The Black Keys, Gretą Van Fleet i Nathanielem Rateliffem.