W ramach 18. Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych ŻUBROFFKA zapraszamy na pokaz konkursowy

Z POGRANICZA EKSPERYMENTU I WIDEO-ARTU NA SKRAJU

6 grudnia 2024, godz. 18:00
Klub FAMA, ul. Legionowa 5
wstęp wolny

Konkurs na najlepszy film z pogranicza eksperymentu oraz wideoartu skierowany do polskich i zagranicznych twórców amatorów, niezależnych i studentów.

 

Konkurs (92′, 16+)

ELLA SE QUEDA
SHE STAYS
reżyserka: Marinthia Gutiérrez
zdjęcia: Mayela Ponce
muzyka: Amor Amezcua, Rob Coudert
Meksyk 2024, 10’

Podczas nocy spędzonej w centrum Tijuany, Laura czeka na przybycie swojego przeznaczenia.

 

THE SUNSET SPECIAL 2
reżyser: Nicolas Gebbe
muzyka: Nicolas Gebbe
Niemcy 2024, 18’52”

Ten ekskluzywny luksusowy rejs przedstawia się jako idealne wakacje i rodzinna utopia. Jednak wszystkie sztuczne fasady atrakcyjnego produktu konsumenckiego rozpadają się, gdy rozwija się psychodeliczny świat snów, iluzje pękają, a poza powierzchownym komfortem odsłania się surowa rzeczywistość.

 

LES ANIMAUX VONT MIEUX
LICK A WOUND
reżyser: Nathan Ghali
Francja 2024, 24’57”

Tajemnicza społeczność zwierząt angażuje się w rytuały w podziemiach kościoła, chroniąc się przed ludźmi. Zwierzęta zdecydowały się na samowystarczalne życie w piwnicy.

 

CRAZY LOTUS
reżyser: Naween Noppakun
zdjęcia: Nawarophaat Rungphiboonsophit
muzyka: Bora Lee
Tajlandia 2024, 15’

Dziwne rzeczy wydają się dziać z mieszkańcami goniącymi Good Seconds wzdłuż brzegu rzeki, gdy wędrują między nieskończonymi możliwościami. Nowe okulary Distant Heart, które noszą, oferują im ucieczkę od rzeczywistości, która jest równie kusząca, co zniechęcająca. W świecie, w którym granice między przestrzenią miejską a środowiskiem cyfrowym nieustannie się zacierają, jaka jest najlepsza możliwa droga naprzód, o ile taka jeszcze istnieje?

 

GRANDMAMAUNTSISTERCAT
reżyserka: Zuza Banasińska
muzyka: Zuza Banasińska, Constanza Castagnet, Martyna Basta, Julek Tarasiuk
Holandia, Polska 2024, 23’

Słowiańska postać wiedźmy Baby Jagi ulega przeobrażeniu w „prehistoryczną boginię z czasów matriarchatu”. Ta transformacja wywołuje wielowarstwowe refleksje na temat reprodukcji oraz tożsamości, widziane oczami dziecka. Konfrontuje się ono z binarnymi rolami płciowymi, obracając często seksistowskie i antropocentryczne obrazy w narzędzia oporu wobec zinstytucjonalizowanej przemocy.