Konkurs FABUŁA.PL (120’), 16+
5 grudnia 2024, godz. 17:00
Centrum im. Ludwika Zamenhofa ul. Warszawska 19
wstęp wolny
Konkurs na najlepszą krótkometrażową fabułę – skierowany do polskich twórców.
Lament No. 1
reżyser: Jakub Jakubik
zdjęcia: Bartosz Błędowski
Polska 2023, 27′
Gdy umiera matka, Jan nie potrafi po niej płakać. W mieszkaniu zmarłej zjawia się reszta rodziny, będąca w konflikcie z Janem. Pomimo trudnych okoliczności młody chłopak musi stanąć na wysokości zadania i godnie pożegnać matkę. Minimalistyczny, skromny obraz relacji rodzinnych wystawionych na próbę, umiejscowiony w chłodnej Europie Wschodniej.
Drzewa umierają od korzeni
Trees spoil from the roots
reżyser: Franciszek Berbeka
zdjęcia: Andrzej Woźniakiewicz
muzyka: Aleksander Porakh
Polska 2024, 13’42”
Po niepokojącym telefonie od ojca, Marcin wraca w rodzinne strony, żeby go odnaleźć. Ale wieś, w której żyli, lada moment znajdzie się na dnie jeziora.
HEM
reżyser: Konrad Kultys
zdjęcia: Vincent Prochoroff
muzyka: Magdalena Sowul
Polska 2024, 27′
Mai, uciekając z Wietnamu, trafia do nielegalnego miejsca pracy w Polsce. Rosnące uczucie do Darii w nowym kraju staje się nadzieją na ucieczkę z pułapki. Przeszłość nie chce jednak zapomnieć o Mai…
Laski Forever
Chicks Forever
reżyserka/director: Michalina Medyńska
zdjęcia/director of photography: Erhao Lin
Polska/Poland 2023, 15’14”
Nikt nie jest taki pewny, na jakiego wygląda. Dwie odważne dziewczyny z małego miasteczka idą na pożegnalną imprezę przed wyjazdem na studia. Zmiany nadchodzą. Jak one się zmienią?
Pies pogrzebany
Dog days are over
reżyserka: Kinga Pudełek
zdjęcia: Ignacy Ciszewski
muzyka: Michał Lejczak
Polska 2024, 22’35”
Poranne odwiedziny sąsiada i jego nietypowa prośba wciągają bohaterkę w podróż po wspomnieniach jej utraconej relacji.
Taniec w narożniku
Dancing in the corner
reżyser: Jan Bujnowski
zdjęcia: Jan Grobliński
muzyka: Jan Bujnowski, Bogdan Klat
Polska 2024, 13′
Po upadku komunizmu w 1989 roku kolorowe telewizory przestają być w Polsce towarem luksusowym. Ekrany w domach Polaków zaczynają wyglądać podobnie jak rzeczywistość za oknem. Czy jednak rzeczywistość jest naprawdę kolorowa?