Białostocki Ośrodek Kultury – DKF „GAG” i Uniwersytet Trzeciego Wieku w Białymstoku zapraszają na pierwszy po wakacyjnej przerwie pokaz w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego Seniora. We wrześniu starsze grono miłośników kina obejrzy filmową opowieść o Lee Miller – amerykańskiej korespondentce wojennej, której fotografie przeszły do historii!
DKF SENIORA: LEE. NA WŁASNE OCZY
18 września 2024, godz. 10:00
Kino Forum, ul. Legionowa 5
bilety: 20 zł / normalny, 18 zł / ulgowy (posiadacze karty seniora) – w kasie kina i na bilety.bok.bialystok.pl, 15 zł / klubowy (posiadacze karty członkowskiej DKF) – tylko w kasie kina
Prelekcję przed i spotkanie po filmie poprowadzi dr Karolina Wierel
Zapisy do DKF-u Seniora – Maria Waśkiewicz (Uniwersytet Trzeciego Wieku w Białymstoku), e-mail: maja67511@wp.pl lub tel: 695 328 613
Zdobywczyni Oscara KATE WINSLET jako słynna amerykańska korespondentka wojenna Lee Miller, której fotografie pokazały światu horror II wojny światowej i przeszły do historii.
Modelka, muza artystów, która porzuca bezpieczne i dostatnie życie, by uzbrojona jedynie w aparat fotograficzny wyruszyć na front.
Opowieść o kobiecej sile, odwadze i pasji, by nawet ryzykując życie, robić to co uważa się za słuszne i ważne, wbrew narzuconym przez mężczyzn społecznym normom.
Znakomite zdjęcia PAWŁA EDELMANA, jednego z najwybitniejszych operatorów filmowych na świecie, współtwórcy m.in. oscarowego „PIANISTY”, doceniło jury Festiwalu Camerimage kwalifikując „Lee” do konkursu głównego.
„Kate Winslet oczarowuje od pierwszej sceny” – Artur Zaborski, Gazeta Wyborcza
Jest rok 1938. Lee Miller, wzięta modelka i muza artystów, próbuje swych sił jako fotografka. W świecie zdominowanym przez mężczyzn codziennie musi udowadniać swoją wartość. Nie chce zajmować się jedynie modą i fotografowaniem pięknych wnętrz. Ma wielki talent do wydobywania w obrazach prawdy o ludzkim życiu, do nawiązywania niezwykłego porozumienia z bohaterami swoich fotografii, szczególnie kobietami. Gdy Europa pogrąża się w koszmarze II wojny światowej, Miller nie chce oglądać jej z bezpiecznej odległości. Wyrusza na front, by jako korespondentka wojenna brytyjskiego „Vogue’a” pokazać światu tragiczną prawdę o ludzkim wymiarze wojny. Jako jedna z pierwszych fotografów widzi z bliska poświęcenie żołnierzy, cierpienie cywilów i koszmar niemieckich obozów koncentracyjnych.