Zapraszamy na pokaz najnowszego filmu francuskiego reżysera Dominica Molla („Tylko zwierzęta nie błądzą”, „U pana Marsa bez zmian”) – zdobywcy 6 Cezarów i trzymającego w napięciu thrillera o śledztwie, które staje się obsesją!

DKF “GAG”: NOC 12 PAŹDZIERNIKA

28 marca 2023, godz. 18:00
Kino Forum, ul. Legionowa 5
bilety: 18 zł / w kasie kina, 16 zł / online: https://bilety.bok.bialystok.pl/

Prowadzenie spotkania: dr Tomasz Adamski

Film powstał na podstawie głośnej we Francji książki „18.3: Une année à la PJ” Pauline Guény, która przez rok mieszkała z brygadami kryminalnymi wersalskiej policji sądowej.

Dominik Moll w swoim nowym filmie odsłania kulisy pracy wydziału kryminalnego. Choć opowieść ujęta jest w formułę trzymającego w napięciu thrillera, wydaje się, że drobiazgowy portret zdominowanego przez mężczyzn świata, w którym nie ma miejsca na słabości, jest tu istotniejszy niż rozwiązanie kryminalnej zagadki.

Prędzej czy później każdy policyjny śledczy trafia na sprawę, której nie potrafi rozwikłać i staje się ona dla niego rodzajem niezdrowej obsesji. Dla Yohana, świeżo upieczonego szefa wydziału kryminalnego w Grenoble, może się nią okazać tajemnicze morderstwo młodej dziewczyny imieniem Clara, do jakiego właśnie doszło na terenie będącym pod jego jurysdykcją.

Ślady na miejscu zbrodni niewiele mówią zarówno o potencjalnym napastniku, jak i jego motywie. Rozpoczynają się rutynowe policyjne czynności, będące wstępem do dalszego, skomplikowanego śledztwa. Wraz z nowymi podejrzanymi, których przesłuchuje Yohan, obraz sprawy jedynie się zaciemnia, budząc w policjancie kolejne wątpliwości. Zwłaszcza że mężczyzna ma coraz większy problem z zachowaniem odpowiedniego dystansu do podjętego śledztwa.

Bezradność miesza się z frustracją, gdy pomimo wytężonej pracy wciąż jedyną pewną informacją pozostaje fakt, że do tragicznego zdarzenia doszło w nocy 12 października.

 

Prasa o filmie:

Klimatyczne i fascynujące kino.
Boyd van Hoeij, The Film Verdict

Doskonale obsadzony i nakręcony z ekscytującą dyscypliną.
Lisa Nesselson, Screen International

Ten przeszywający thriller wykorzystuje gatunkowy szablon, by zgłębić kwestię przemocy, płci i policji we współczesnej Francji.
Jordan Mintzner, Hollywood Reporter

Film Molla przypomina francuską wersję „Zodiaka”.
Fabien Lemercier, Cineuropa