Premiera: Między dwoma światami

Ceniona pisarka Marianne Winkler swą najnowszą książkę planuje poświęcić sytuacji społecznej na północy Francji, która jest następstwem globalnego kryzysu ekonomicznego. Chcąc poznać problem od podszewki, kobieta udaje się do portowego Caen, gdzie incognito zatrudnia się jako sprzątaczka.

Im bardziej zagłębia się w świat ciężkiej, słabo płatnej pracy, tym więcej dowiaduje się o życiu ludzi, którzy imając się różnych tymczasowych zajęć, desperacko próbują związać koniec z końcem. Niepewność zatrudnienia, brak ubezpieczenia i lęk przed tym, co przyniesie jutro, to tylko niektóre z problemów, jakim musi stawić czoła spora grupa francuskich obywateli, o
których system najwyraźniej zapomniał. Marianne będzie musiała się także zmierzyć z pytaniem o etykę własnej pracy, zwłaszcza że jedna z kobiet, z którą nawiązuje bliższe relacje, zaczyna coś podejrzewać.

„Między dwoma światami” Emmanuela Carrère’a oparty jest na bestsellerowym reportażu autorstwa dziennikarki Florence Aubenas. Film, za literackim pierwowzorem, staje się wciągającym studium społecznych nierówności i przejmującą opowieścią o ludziach zepchniętych na margines. Historią robiącą tym większe wrażenie, że w większość ról, obok Juliette Binoche, wcielili się naturszczycy.

Emmanuel Carrère – urodził się w 1957 roku w Paryżu. Francuski pisarz, scenarzysta i reżyser. Studiował w paryskim Instytucie Nauk Politycznych. Zaczynał jako krytyk filmowy, współpracując m.in. z pismem „Positif”. Jest także autorem wielu scenariuszy, a niektóre z jego powieści doczekały się filmowych ekranizacji. W roli reżysera zadebiutował w 2003 roku, realizując dokumentalny film „Powrót do Kotelnitch”, doceniony na festiwalu w Wenecji. W Cannes z kolei premierę miał jego fabularny debiut, zrealizowany na podstawie własnej powieści film „Wąsy” (2005).

Prasa o filmie:

Jest w tym filmie głębia wynikająca nie tylko z przekonujących ról, ale też ze skupienia się na temacie kobiecej przyjaźni.
Wendy Ide, Screen International

Choć Binoche jest gwiazdą filmu, jej obecność jest stonowana, co daje nam czas i przestrzeń, by wraz z nią odkrywać świat i snuć rozważania na temat etyki pracy.
Dave Calhoun, Time Out

Ten film uderza we wszystkie tony arthouse’owego kina, które spodoba się publiczności.
Anna Smith, Deadline Hollywood Daily

Najlepsza rola w karierze Juliette Binoche!
Charlotte O’Sullivan, London Evening Standard

Video


BOK Białostocki Ośrodek Kultury