Wilkołak

(Holandia, Niemcy, Polska, 88')

Trailer

Opis filmu

Nagrodzona dwiema statuetkami na Festiwalu w Gdyni (za reżyserię i muzykę) i obsypana nagrodami na prestiżowym festiwalu Black Nights w Tallinie niezwykła opowieść o traumach wojny. Wilkołak to także pierwszy od dekad pełnokrwisty polski horror!

WILKOŁAK

Premiera: 26 kwietnia 2019

Wilkołak
Polska/Niemcy/Holandia 2018, 88′
reż. Adrian Panek
obsada: Kamil Polnisiak, Nicolas Przygoda, Sonia Mietielica, Danuta Stenka, Werner Daehn, Jakub Syska

Akcja filmu rozgrywa się latem 1945 roku. Dla ośmiorga dzieci wyzwolonych z obozu Gross-Rosen zostaje utworzony prowizoryczny sierociniec w opuszczonym pałacu wśród lasów. Ich opiekunką staje się dwudziestoletnia Hanka, również była więźniarka.

Po okropieństwach obozu bohaterowie powoli odzyskują resztki straconego dzieciństwa, jednak koszmar szybko do nich powraca. W okolicznych lasach krążą obozowe wilczury. Wypuszczone przez esesmanów przed wyzwoleniem Gross-Rosen, wygłodzone i zdziczałe zwierzęta osaczają pałac w poszukiwaniu pożywienia. W przerażonych dzieciach uruchamia się obozowy instynkt przetrwania.

Opinie krytyków:

Nowatorski i fascynujący.
Stephen Dalton, The Hollywood Reporter

Morderczą metamorfozą skutkuje samo doświadczenie obozowe. Tytułowy wilkołak to nie tylko porzucone przez Niemców psy, maszyny do zabijania, nazistowskie ludzko-wilczurze hybrydy. To także same dzieci, przesiąknięte ekstremalną przemocą.
Klara Cykorz, Filmweb

Jeśli thriller Adriana Panka zostałby nakręcony w języku angielskim, to stałby się jednym z najgoręcej dyskutowanych filmów roku. „Wilkołak” to surowy i świetnie wyreżyserowany thriller, wschodnioeuropejski kuzyn mocnych amerykańskich niezależnych horrorów produkowanych w erze wojny wietnamskiej.
Eric Hillis, themoviewaffler.com

Znakomity, hiper-filmowy, postholokaustowy horror, ze świetnie budowaną atmosferą, dotykalnym światem, fantastyczną dziecięcą obsadą – i z mocnym pytaniem o zwierzęcość ludzkiej natury w konfrontacji z głodem, strachem i instynktem dominacji.
Michał Oleszczyk, Facebook

Jest to spore zaskoczenie i chyba nikt nie spodziewał się, że może wyjść z tego naprawdę znakomity thriller psychologiczny, gdzie młodzi aktorzy świetnie spiszą się w wielowymiarowych rolach i będą w stanie udźwignąć wiele emocji, z którymi zmagają się ich bohaterowie.
Michał Kujawiński, naEKRANIE

Pod względem realizacyjnym to najwyższa półka. „Wilkołak” to triumf polskiego kina grozy. Panek mocno akcentuje też wątki obyczajowe, dużo uwagi poświęca relacjom między bohaterami oraz ich wchodzeniu w okres dojrzewania. Wychodzi mu to pierwszorzędnie.
Grzegorz Kłos, Wirtualna Polska