Jesień z Bluesem: Three Ladies of Blues – Celebrating the Great Ladies of Blues (USA/DE), PUHOVSKY & The Recyclers (PL)

(, ')

Opis filmu

W ramach 35. Jesieni z Bluesem zapraszamy na koncert

Three Ladies of Blues – Celebrating the Great Ladies of Blues (USA/DE)
PUHOVSKY & The Recyclers (PL) – transmisja do Radiowej „Trójki”

28 listopada 2019, godz. 20:00
Sala Forum, ul. Legionowa 5
bilet: 25 zł – do kupienia w kasie Forum, kasie BOK/CLZ i na stronie bilety.bok.bialystok.pl
35. Jesień z Bluesem

Three Ladies of Blues – Celebrating the Great Ladies of Blues
Te trzy panie to totalny nokaut. Śpiewają tak, jak wyglądają: silnie, swingująco i seksownie. Ich siła, wokal i emocjonalna wirtuozeria są niesamowite. Trzy różne niesamowite głosy oraz wpadający w oko wygląd!
Słuchacze zostaną porwani i wywiezieni do Harlemu z przeszłości, gdzie występowali wielcy bluesowi wokaliści, tacy jak Bessie Smith, Ma Rainey i Billy Holiday, Diana Washington i wiele innych gwiazd czarnej amerykańskiej muzyki.
Te kobiety potrafią śpiewać! Ze swingiem w muzyce i radością w duszach uosabiają szczęście, i radość oraz gwarantują świeży, otwarty i energetyczny występ!

Joan Faulkner pochodzi z Gary w Indianie. Jest nazywana ”The Voice” – „Głos”. Od dekad cieszy się uznaniem słuchaczy w Europie i USA. Zaczęła śpiewać w wieku trzech lat kościele swojego ojca w Chicago. Jako 14-latka dyrygowała chórem, 3 lata później nagrała pierwszą piosenkę i została asystentką dyrygenta chóru stanu Illinois. Faulkner porusza się w wielu gatunkach, takich jak R&B, jazz, gospel, spirituals, pop czy muzyka klasyczna. Podczas występów jej głos sięga każdego słuchacza, bez względu na to czy jest kilka tysięcy czy kilkunastu. Joan Faulkner przybyła do Europy w 1978 r. jako żona żołnierza i od tego czasu jej muzyczna kariera była niepowstrzymana.

Deborah Woodson urodziła się w stanie Georgia. Ukończyła North Carolina Central University na kierunku muzyka. Karierę rozpoczęła w Nowym Jorku, gdzie wyrażała swój styl od gospel po operę. Grała na scenach w całych Stanach Zjednoczonych, w tym przed prezydentem. Występowała w ponad 20 krajach. W 1997 Deborah przeprowadziła się do Kolonii. Odniosła natychmiastowy sukces, występując często w telewizji. Założyła zespół „Gospel- Soulmates” i wyprodukowała z nim 3 albumy. Jest współautorką 3 książek. Grała także w kilku musicalach i napisała 2 z nich.

Harriet Lewis urodziła się w Filadelfii w Pensylwanii i jest pochodzenia jamajskiego. Zaczęła śpiewać w wieku 12 lat w kościele baptystycznym, później zorganizowała chór dziecięco-młodzieżowy, który występował na całym Wschodnim Wybrzeżu. Głos Lewi to wulkan w czasie erupcji, a w trakcie występów podkreśla go mimiką i gestykulacją. Lewis jest nazywana najlepszą europejską wokalistką soulową, bluesową i jazzową.

The Gustav Csik Trio
Gustav Csik to jeden z najlepszych współczesnych jazzowych pianistów. Zaczął grać w wieku 16 lat i ukończył konserwatorium muzyczne w Miszkolcu. Pochodzi z rodziny kompozytorów, więc nic dziwnego, że w jego grze można usłyszeć wspaniałą wirtuozerię. Inspiruje się twórczością najlepszych amerykańskich pianistów jazzowych, takich jak Oscar Peterson, Art Tatum czy Earl Garner. Jak wielu pianistów przed nim szlifował swoje umiejętności grając w barach i klubach. Csik przenosi na fortepian rytm swojego serca, z uczuciami i emocjami, które działają na słuchaczy jak magia.

Joan Faulkner – wokal
Deborah Woodson – wokal
Harriet Lewis – wokal
Gustav Csik – fortepian
Sangoma Everett – perkusja
Giorgios Antoniou – bas

Puhovsky & The Recyclers
Puhovsky & The Recyclers to nowa muzyczna idea Romka Puchowskiego, gitarzysty roku w tegorocznym plebiscycie „Blues Top”. Projekt, w którym archetypiczne brzmienia, formy przeistaczane są w nową muzyczną materię. Takie są piosenki Romka Puchowskiego – z jednej strony nawiązują do tradycji, z drugiej niosą współczesny przekaz, komentują otaczającą nas rzeczywistość. Muzycy wykorzystują między innymi stare instrumenty, często w ostatniej chwili ocalone przed unicestwieniem, czy też instrumenty własnoręcznie wykonane, na przykład z elementów instalacji hydraulicznych.

Romek Puchowski: „Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem stworzenia projektu opartego o rodzaj muzycznego minimalu, nawiązującego do zamierzchłej bluesowej tradycji. Budowania muzycznych struktur, w których jest przestrzeń, powietrze dla naturalnych, pełnych niuansów akustycznych brzmień. Czuję, że świetnie będzie to konweniowało z charakterem piosenek które ostatnio piszę”.

Romek Puchowski – śpiew, DOBRO, slide, gitara romantyczna
Catalin Tzetze Radulescu – harmonijka ustna, telenka
Ryszard Tymon Tymański – bas
Jacek Prościński – instrumenty perkusyjne