Halloweenowy pokaz przedpremierowy: Censor

(Wielka Brytania, 84')

Trailer

Opis filmu

Zapraszamy do udziału w halloweenowej hipnotyzującej podróży… w głąb umysłu, która zaciera granice między fikcją a rzeczywistością! “Censor” zachwycił swoją oryginalną formą krytyków oraz widzów czołowych festiwali (m.in. na Sundance, Berlinale, Nowych Horyzontach)!

Halloweenowy pokaz przedpremierowy: Censor

29 października 2021, godz. 22:30
Kino Forum, ul. Legionowa 5
bilety: 16 zł – w kasie kina i na stronie bilety.bok.bialystok.pl

Censor
Wielka Brytania 2021, 84′
reż. Prano Bailey-Bond
obsada: Niamh Algar, Michael Smiley, Nicholas Burns

Deszczową i mglistą Wielką Brytanię zalewa fala morderstw. Według rządu wzrost przestępczości ma związek z video nasties rozpowszechnionymi w kraju na nielegalnych kasetach VHS. Enid, skrupulatna cenzorka, której zadaniem jest wycięcie najbrutalniejszych scen z filmów, pracuje z zaangażowaniem i poświęceniem. Kiedy na jednej z recenzowanych kaset rozpoznaje swoją zaginioną przed laty siostrę, próbuje za wszelką cenę odkryć kim jest tajemnicza kobieta. Enid powoli zatraca się w wyimaginowanych obrazach, które zaczynają stawać się jej rzeczywistością. Czy kobieta znajduje się w wyreżyserowanym filmie, czy może to w niej kryją się prawdziwe koszmary?

Debiut Prano Bailey-Bond otworzył sekcję Midnight tegorocznego festiwalu Sundance i podobnie jak w poprzednich latach „Dziedzictwo. Hereditary”, „Czarownica: Bajka ludowa z Nowej Anglii”, „Coś za mną chodzi” czy „Babadook” został okrzyknięty przez krytyków odkryciem roku. Niczym Ari Aster, czy Robert Eggers, Prano Bailey-Bond balansuje na granicy fikcji, rzeczywistości i gatunków filmowych, umiejętnie łącząc horror i thriller psychologiczny z elementami mrocznej baśni.

Zafascynowana erą video nasties, Prano Bailey-Bond zabiera nas w klimatyczny świat ery VHS, w którym rzeczywistość zlewa się z wizjami umysłu popadającego w obłęd. Za scenografię filmu, który zachwycił wizualnie widzów i krytyków, odpowiada Polka Paulina Rzeszowska, nominowana wcześniej do British Independent Film Award za scenografię do filmu „Saint Maud”.

Głosy prasy

Zaciera granice między filmem a rzeczywistością
Ella Bitencourt, British Film Institute

Film, który może doprowadzić do szaleństwa
Mark Kermode, The Observer

Wizualny majstersztyk!
Charles Barfield, The Playlist

Przepięknie zrealizowana wizja prawdziwego obłędu
Martyn Conterio, CineVue

Jeden z najciekawszych debiutów ostatnich lat
Peter Bradshaw, The Guardian

 


BOK Białostocki Ośrodek Kultury